Pilvi -alustojen kehitys,

monitorointi ja automatisointi

Parhaimmat ratkaisut saadaan rakennettua asiakkaan kanssa, kun luovuus on valloillaan ja rajoitteet onnistutaan unohtamaan.

Sovelluskehityksen tueksi tai yleisesti: pilvialustan hallinnointi ja sen arkkitehtuurin vieminen nykyaikaiselle tasolle, jossa palvelut ovat kontitettuna ja ongelmista palautuminen edistyneiden monitorointiominaisuuksien avulla tapahtuu nopeasti, jopa ilman kättäjän interaktiota.

Lassi Henriksson, CTO & Co-Founder

AVULLAMME

  • •Suojaat palvelusi ja järjestelmäsi asiattomalta käytöltä
  • •Kehität asiakaskokemusta helpolla, vaivattomalla ja turvallisella pääsyllä oikeaan tietoon
  • •Varmistat käyttäjien tunnistamisen
  • •Kontrolloit pääsyä mahdollisten riskien pohjalta
  • •Nopeutat pääsyä mm. Kertakirjautumisen avulla 
  • •Poistat turhaa manuaalista ja aikaa vievää työtä
  • •Tiedät ketkä käyttävät digitaalisia järjestelmiäsi

Autamme määrittämään organisaatiosi tarpeet ja rakentamaan juuri sinulle kestävän ratkaisun, joka tukee digitaalista kehityspolkuasi. Asiantuntijamme varmistavat, että identiteetinhallinnan ratkaisusi kehittyy organisaatiosi, liiketoimintasi, teknologian ja lainsäädännön kehityksen mukana.

Pilven automatisointi

Pilvialustan (esim. AWS) sovelluksia hyödynnetään mahdollisimman paljon, jotta tuotetut palvelut voidaan automatisoida. Automatisointi vähentää ylläpitovirheitä ja helpottaa esim. palvelujen jatkuvuuden toteutuksessa.

Monitorointi

Pilvialustalle asennettuja sovelluksia monitoroidaan kokoajan sekä pilven omien, että lisäohjelmien avulla. Näistä saadaan ajantasaista tietoja, jos jokin itse palvelualustalla ei toimi tai sovellus lähettää tietoa ongelmastaan. Tiedot välitetään palvelukeskukselle, jotta ongelmien korjaaminen voidaan aloittaa heti.

Tietoturva

Hyvä tietoturva vaatii sopivan arkkitehtuurin, jossa on huolehdittu tietoturvasta eri kontrollein (esim. ISO27001). Palveluissa hyödynnetään pilvialustojen tarjoamia kontrolleja ja lisämonitoreilla voidaan havaita ongelmien syntymistä etukäteen. Tietoturva on myös osa sovelluskehittäjien toimintaa. Sovellusten arkkitehtuuri huomioi tietoturvan, koodikatselmointeja järjestetään säännöllisesti ja sovellukset testataan hyvin käyttäen mahdollisuuksien mukaan automatisointia. Eri tasoisia tietoturva-auditointeja on puolivuosittain.

Kuluoptimointi

Yhtenä merkittävänä tekijänä on myös kuluoptimointi, jossa kuvataan asiakkaalle pilvipalvelujen erilaisten komponenttien / sovellusten käyttämisen kannattavuutta. Kuten on tiedossa, pilvien palvelut voivat yllättäen kasvaa hyvinkin suuriksi. Palvelussa etsitään parasta ratkaisua asiakkaan tarpeeseen optimoiden pilvien palvelun tarjontaa ja palvelun vaatimuksia.

WeAren kaverit tuntuivat jo alusta lähtien päteviltä ja heistä tuli hyvä fiilis myös ihmisinä. Heidän kanssaan olikin helppoa ja kivaa tehdä töitä. Juhon ja Juhan itsevarmuus ja ammattitaito teki vaikutuksen, samoin asioiden edistäminen sovitusti sovituissa aikatauluissa ja tietysti usko omaan asiaansa.

Päivi Jänne, Heinon Tukku Oy

Chief Information Officer

Asiantuntijakirjoitukset

Tunnistamiseen liittyvä keskustelu painottuu usein pieneen yksityiskohtaan, kuten tunnistusvälineeseen. Herkästi unohtuu tarkastella tunnistusketjun kokonaisuuden vahvuustasoa, kun keskitytään löytämään vahvuuksia ja heikkouksia itse välineestä. Vahva suomalaisen viranomaisen myöntämä henkilökortti on eräs tällainen tunnistamisen hopealuodiksi koettu väline, josta käydään toistuvaa tunnistamisen kokonaisuuden ohittavaa keskustelua. Sen lisäksi, että henkilökortti on…

The single sign-on (SSO) to applications has increased its popularity within organisations. SSO gives users a better logon experience and improves organisation’s security by enabling more manageable structure for application permission management. Users and their permissions can be managed in one, or at least in fewer, place(s)…

Pim Pam Pom

Which of these are Identity and Access Management acronyms? Phonetically for Finnish speaking people these are different kind of sounds of chimes. But trust me, two of these are IAM thingies as well.

This article tries to explain new terms in the field. You need to read ahead to find out correct answer.

This article was supposed to be a short introduction on how simple strong customer authentication (SCA) can be. But it became a comprehensive view of where WeAre in customer authentication in Finland. If You Are interested in providing security and ease of access to your service for your customers, be in touch and let’s discuss how that can be achieved together with the help of my awesome and skilled friends.